Climber Worldwide

För en hållbar BI-lösning

Ibland fungerar det inte som man tänkt sig. När ni har inloggningsproblem, saknar uppdateringar eller om lösningen går långsamt kan vi hjälpa er. Climber Expert Services är vårt team för infrastruktur, förvaltning och support av BI-lösningar i QlikView, Qlik Sense och Qlik NPrinting. De fungerar som en single-point-of-contact för alla BI-relaterade frågor och tar ert supportärende vidare till Qlik om det behövs. Målet för vårt arbete är att upptäcka och agera på störningar innan de har blivit ett problem för användaren. Förutom support och felavhjälpning, när applikationerna inte fungerar som de ska, erbjuder vi därför proaktiv och förebyggande förvaltning av driftmiljön, övervakning, licenshantering och vidareutveckling av er BI-lösning.

KONTAKT OCH ÖPPETTIDER

Supporten är öppen mellan kl 8-17 alla vardagar, men är tillgänglig 24/7 när det krävs. Vid akuta ärenden kan vi också erbjuda support på plats. Kontakta oss via mail, telefon eller registrera ärendet i vår supportportal. Alla ärenden hanteras utifrån gällande SLA (Service Level Agreement).

Telefon: +46 8 22 50 50

Epost: support@climber.se

Supportportal: JIRA Service Desk

VI HJÄLPER ER MED:

  • Felsökning

  • Felavhjälpning

  • Konfigurering

  • Utveckling

  • Uppgradering

  • Användarhantering

  • Licenshantering

Förvaltnings- och supportavtal

Vi erbjuder olika förvaltnings- och supportavtal som komplement till Qlik:s AUS (Annual Upgrade & Support). Dessa skräddarsys efter era specifika behov och det är bland annat möjligt att addera daglig övervakning av miljön. I våra avtal ingår bland annat:

  • SLA (Service Level Agreement) med responstider ner till 2 timmar
  • Inledande felsökning (1 timme per månad). Felsökning utöver det debiteras per timme.
  • Teknisk genomgång av BI-miljön
  • Månadsvisa förvaltningsmöten
  • Daglig kontroll av miljön inklusive statusrapport

Behöver du tillfällig hjälp eller är intresserad av att ett längre supportavtal? Hör av dig till oss!

Övervakning

När ni har semester eller inte kan vara på plats erbjuder vi tillfällig support i kombination med övervakning av Qlik-miljön. Varje morgon loggar vi in och säkerställer att allt ser ok ut, att alla tjänster, tasks och omladdningar fungerar, att data uppdateras och rapporter skickas ut som de ska. Kontrollen sammanfattas i en daglig statusrapport som skickas till er. Övervakning kan också adderas till våra löpande förvaltnings- och supportavtal eller som en separat överenskommelse.

KONTAKTA Expert Services

Oavsett om ni behöver hjälp med brandsläckning, att gå igenom miljö och applikationer eller långsiktig förvaltning kan vi hjälpa er. Hör av dig!

Infrastrukturspecialist & Team leader
ronny.stillman@climber.se
+46 70 768 92 02

Ronny Stillman

Ansvarig Expert Services
johan.levander@climber.se
+46 70 952 91 60

Johan Levander